روش­های جوان­سازی پوست

در مطالب قبلی درباره جوانسازی صورت صحبت کردیم در ادامه قصد داریم درباره روش­های جوان­سازی پوست صحبت کنیم.

عوامل بسیاری همچون نور خورشید، اختلالات پوستی، پیری و حتی وراثت می­توانند سبب ناهنجاری­های پوستی شوند.

این ناهنجاری­ها شامل طیف وسیعی از مشکلات پوستی همچون چین و چروک، زخم­های آکنه، تغییرات رنگ­دانه، لکه­ های قرمز و موارد بسیار دیگری می­باشند.

راه­های متنوع و گوناگونی برای جلوگیری از این مشکلات وجود دارد که یکی از روش­های مقابله با این اختلالات استفاده از روش­های جوان­سازی پوست صورت است.

می­توان جوان­سازی پوست صورت را یکی از روش­های درمانی دانست که به منظور بازگرداندن ظاهر جوان به پوست مورد استفاده قرار می­گیرد.

لیزر، قرص­های شیمیایی و همچنین محصولات تزریقی از جمله روش­ها و محصولاتی هستند که هرکدام با اهداف خاصی در این زمینه مورد استفاده قرار می­گیرند.

به طور کلی این فرآیند به دو صورت قابل اجراست:

با استفاده از جراحی و همچنین بهره بردن از روش­های بدون جراحی.

نوع درمانی که مورد استفاده قرار می­گیرد با توجه به شرایط می­تواند متنوع و گوناگون باشد.

روش­های­ جراحی می­توانند تقارن صورت، بازسازی صورت و تغیرات پوست را با استفاده از روش­های هدفمند به صورت بازگردانند و در روش­هایی که بدون جراحی انجام می­پذیرند نیز مشکلاتی مانند چین و چروک پوست صورت و سفتی پوست هدف قرار گرفته و مشکلات موجود را درمان می­گردند.

در سال­های اخیر تکنیک­ها و مواد جدیدی به این منظور ارائه شده ­اند که در این زمینه مفید هستند.

اگرچه بسیاری از درمان­ها در دسترس می­باشند اما مشارکت بیمار نیز یکی از عوامل مهم در جوان­سازی پوست صورت است. در این زمینه می­توان مواردی همچون تغییر در سبک زندگی و همچنین آموزش بیمار را عوامل مؤثر دانست. در کنار این عوامل پزشکان نیز نقش مهمی در انتخاب روش­های موجود برای بهبود پوست صورت ایفا می­کنند.

آگاهی از ویژگی­ها، شرایط و اهداف هر کدام از این روش­ها و همچنین آگاهی از مراقبت­های قبل و بعد از استفاده از روش­های جوان­سازی پوست صورت کمک شایان توجهی برای به ثمر نشستن تلاش­هایی که در این راستا صورت پذیرفته است به ما میکنند.

جوانسازی صورت توسط دکتر معتبر