رینوپلاستی

جراحی رینوپلاستی می‌تواند به ساده‌تر شدن فرآیند تنفس بینی یا ایجاد ظاهر و احساس بهتر برای فرد کمک موثر نماید. در حقیقت، افراد مختلف ممکن است به دلایل گوناگون از این عمل جراحی استفاده کنند.باید در نظر داشته باشید مراقبتهای قبل از جراحی بینی و بعد از جراحی بسیار ضروری هستند به همین منظور دستورالعمل های زیر برای آمادگی شما برای عمل جراحی زیبایی بینی و نیز به منظور پاسخ به سوالاتی که ممکن است در این مورد داشته باشید، طراحی شده است. باید به این نکته نیز توجه داشت که استفاده از چسب بینی بعد از جراحی بسیار حائز اهمیت است.
بعد از عمل رینوپلاستی هنگام خواب زیر سرتان ۳ ـ ۲ بالش بگذارید. تا ۷ روز بعد از عمل رینوپلاستی بینی، هنگام عطسه کردن دهان خود را کاملاً باز کنید و تا یک هفته بعد از عمل رینوپلاستی ، با بینی تان نفس عمیق نکشید.ممکن است دهان بیمار در نتیجه تنفس کردن بسیار خشک شود.برای رفع این مشکل لازم است بیمار تا حد ممکن آب بنوشید تا دهان وی مرطوب باقی بماند.در این زمان به همراه نوشیدن آب بیمار می تواند از دستگاه های بخار ساز(سرد یا گرم)نیز به منظور مرطوب نگه داشتن محیط استفاده کند.بعد از عمل رینوپلاستی مطلقاً خم نشوید، وسایل سنگین بلند نکنید. بعد از عمل رینوپلاستی یک هفته مرخصی بگیرید. تا یک هفته بعد از عمل رینوپلاستی از دوش های طولانی مدت پرهیز کنید.
سعی کنید بعد از عمل رینوپلاستی رژیم غذایی خود را از نوشیدنی ها و مایعات به سمت غذاهای راحت الهضم ارتقاء دهید. بلافاصله بعد از عمل رینوپلاستی از نوشیدن مایعات خیلی داغ و غذاهای داغ خودداری کنید. چون ممکن است در ناحیه سقف دهان دچار بی حسی شوید.
بعد از عمل جراحی رینوپلاستی ، یک گاز زیر بینی قرار میگیرد. در صورت لزوم ۲۴ ساعت بعد از عمل رینوپلاستی ، اینها را عوض کنید. در روز عمل جراحی و بعد از ظهر آن، کمپرس آب سرد را می‌توان به صورت مداوم برای مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بر روی چشم‌ها قرار داد تا به این ترتیب ورم ایجاد شده در این ناحیه حداقل شده و کبودی تا حد ممکن کنترل شود. به هر حال پس از عمل جراحی مقداری ورم و کبودی در ناحیه صورت ایجاد می‌شود اما بخش عمده‌ای از آن با گذشت چند روز از عمل جراحی از بین خواهد رفت.
. بعد از عمل رینوپلاستی ، به محض رسیدن به خانه مصرف آنتی بیوتیک (کفلکس، سفالکسین) را شروع کنید. در حین جراحی عمل زیبایی بینی از طریق رگ به شما آنتی بیوتیک زده می شود. تا ۲۴ ساعت بعد از عمل رینوپلاستی تب داشتن طبیعی است.
پس از خارج کردن تامپون داخل بینی استفاده از پماد و اسپری کردن سرم فیزیولوژیک داخل بینی در خارج کردن لخته های داخل بینی مفیدند. گرفتگی بینی، تورم صورت، سردرد و بی خوابی از علائم طبیعی بعد از عمل رینوپلاستی می باشند و به مرور خوب می شوند. ویزیت مجدد یک ماه و سه ماه و پس از یک سال بعد از عمل ضرورت دارد .
بعد از عمل جراحی رینوپلاستی ، خوابیدن تورم غشاهای مخاطی و چسبیدن پوست بینی زمان می برد. بیشتر بیماران ۲ ـ ۱ هفته بعد از عمل رینوپلاستی به سر کار خود باز می گردند. نتایج نهایی بعد از عمل رینوپلاستی تا یکسال بعد از عمل رینوپلاستی پدیدار می شود،البته در بینی های گوشتی ممکن است بیش از 2 سال پس از جراحی نتیجه نهایی مشاهده شود.

دکتر معتبر فوق تخصص جراحی پلاستیک , ترمیمی و جراح زیبایی و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران میباشد.

جهت مشاوره کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09129219406 تماس حاصل فرمایید