اقدامات لازم بعد از پروتز سینه

در مطالب قبلی درباره پروتز سینه و بهترین جراح پروتز سینه صحبت کردیم در ادامه می خواهیم درباره اقدامات لازم بعد از پروتز سینه صحبت کنیم.

پروتز سینه چیست؟

جراحی زیبایی پروتز سینه به منظور بزرگ شدن و افزایش حجم سینه ها انجام می شود که در عصر حاضر در میان بانوان شایع شده است. در این جراحی پروتزی از جنس سالین یا سیلیکون در زیر بافت نرم سینه قرار داده می شود که موجب زیبایی اندام در افراد می شود و اعتماد به نفس آنها را افزایش می کند. ولی آیا می دانید پس از پروتز سینه نیاز است مراقبت هایی از سوی فرد انجام شود تا بهبودی و ثبات پروتز سینه هر چه سریع تر به دست آید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این نکات و اقدامات لازم پس از پروتز سینه آشنا کنیم.

اقدامات لازم بعد از پروتز سینه

1- در 3 هفته اول پس از جراحی از خوابیدن بر روی شکم یا پهلو خودداری کنید و سعی کنید به پشت بخوابید تا هر چه سریع تر پروتز در محل خود تثبیت شود.

2- به مدت یک ماه سعی کنید از سوتین طبی به صورت شبانه روزی استفاده کنید چون در این زمان سوتین مانند پانسمان عمل می کند و باعث می شود پروتز در سینه ها در بهترین وضعیت قرار گیرد.

3- تا 3 روز پس از پروتز سینه از حمام کردن خودداری کنید.

4- به منظور بهبود تورم و التهاب ناشی از جراحی بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید.

5- به مدت دو هفته از بلند کردن اشیای سنگین یا وارد کردن فشار به قفسه سینه خودداری کنید.

6- معمولا بخیه ها جذبی هستند ولی در صورتی که غیر جذبی باشند یک هفته پس از جراحی پروتز سینه می توانید این بخیه ها را بکشید.

7- تا دو هفته پس از جراحی از مصرف دخانیات و سیگار خودداری کنید تا زخم ها و تورم زودتر بهبود یابد.

8-به منظور جلوگیری از فشار به پروتز سینه تا یک هفته پس از جراحی از رانندگی کردن خودداری کنید.

9- بهتر است بین 6 تا 8 هفته پس از پروتز سینه از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید ولی ورزش های سبک مانند پیاده روی آرام مانعی ندارد.

10- معمولا 2 هفته پس از عمل بنابر تشخیص جراحتان می توانید به محل کار خود بازگردید.

نتیجه گیری

پروتز سینه از جمله جراحی های زیبایی پرطرفدار در میان بانوان است ولی به منظور بهبود و ماندگاری نیاز است پس از جراحی اقداماتی از سوی فرد انجام شود که در این مقاله این موارد به طور کامل شرح داده شدند.

بهترین جراح پروتز سینه دکتر میلانی