اقدامات لازم قبل از جراحی بینی

در مطالب قبلی درباره جراحی بینی و بهترین جراح بینی صحبت کردیم در ادامه درباره اقدامات لازم قبل از جراحی بینی صحبت میکنیم.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به نوعی جراحی زیبایی اطلاق می شود که موجب بهبود بخشیدن ظاهر و اندازه بینی و تناسب و هماهنگی آن با سایر اعضای صورت می شود. عمل بینی هم مانند سایر جراحی ها نیازمند نکاتی است که باید قبل از عمل به آنها توجه کرد. در ادامه قصد داریم تعدادی از این نکات را شرح دهیم:

  • حداقل از 2 هفته قبل از جراحی بینی مصرف دخانیات و الکل را قطع کنید.
  • از 8 ساعت قبل از عمل بینی ناشتا باشید و سعی کنید روز قبل هم غذای سبکی میل کنید.
  • اگر لاک ناخن دارید حتما پاک کنید. همچنین در روز عمل هیچگونه آرایشی نداشته باشید.
  • شب قبل از عمل استحمام گنید چون تا چند روز پس از جراحی نمی توانید حمام کنید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما به پزشکتان اطلاع دهید.
  • عکس های لازم را قبل از عمل رینوپلاستی از بینی خود تهیه کنید زیرا اینکار باعث می شود پس از جراحی بینی بتوانید نسبت به تغییرات خود آگاه شوید.
  • آزمایشات لازم را انجام دهید و مدارکش را در روز عمل با خود به همراه بیاورید.
  • داروهای ضدانعقاد مانند پروفن و ژلوفن را حداقل از 2 هفته قبل از جراحی بینی مصف نکنید زیرا مصرف این داروها می تواند منجر به خونریزی در حین عمل شود.

انواع روش های جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به دو روش باز و بسته قابل انجام می باشد. در روش باز یک برش بین سوراخ های بینی ایجاد می شود و پوست بینی برداشته می شود به همین دلیل جراح بینی دید بهتری نسبت به ساختار بینی دارد.

ولی در روش بسته برش در قسمت های داخلی بینی ایجاد می شود ولی در این روش نسبت به روش دیگر ترمیم زخم ها زودتر انجام می شود. انتخاب هرکدام از این روش ها به نظر جراح بینی بستگی دارد.

عوارض جراحی بینی

جراحی بینی در صورتی که تحت نظر جراح باتجربه و حاذق انجام شود هیچ عوارض جدی به همراه نخواهد داشت تنها ممکن است اطراف بینی و زیر چشمان تا چند روز دچار کبودی و تورم شوند که با مراقبت صحیح و استفاده از کمپرس یخ برطرف می شود.

اما در صورتی که پزشک در انجام جراحی زیبایی بینی تجربه کافی نداشته باشد می تواند عوارضی از  جمله مشکلات تنفسی را برای فرد ایجاد کند بنابراین انتخاب جراح ماهر و باتجربه بسیار حائز اهمیت می باشد.

دکتر معتبر بهترین جراح بینی