تعریف زیبایی در نگاه هر فرد متفاوت است. زمانی که شما از ویژگی در ظاهر خود ناراضی هستید ، به این موضوع فکر می کنید که چگونه می توان این ایراد را رفع نمود. شاید ایرادات در صورت ، به دلیل بارزتر بودن ویژگی های آن ، بیشتر به چشم می آید. با توجه به اینکه بینی درست در مرکز صورت قرار گرفته است ، اندازه و شکل آن می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی کل چهره داشته باشد. رفع ایرادات بینی ، به همراه سایر ویژگی های صورت ، می تواند زیبایی طبیعی شما را بهبود بخشد. این هدف از طریق جراحی بینی محقق می شود. تکنیک جراحی بینی طبیعی بعنوان یکی از انواع پروسیجرهای رینوپلاستی در دستان دکتر امیررضا معتبر ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران ، به شکلی بی خطر ، بدون اسکار و با استفاده از تکنیک های بسیار دقیق ، رویای بهبود شکل ظاهری بینی و به طور کلی چهره تان ، را به واقعیت تبدیل می کند.

جراحی بینی طبیعی - دکتر معتبر

 

رینوپلاستی طبیعی چیست ؟

جراحی بینی طبیعی ، ظاهری را خلق می نماید که با تمام ویژگی های صورت شما بر اساس قومیت ، جنسیت ، و آناتومی طبیعی ، در هارمونی می باشد. این فرایند جراحی ، به بیمار این امکان را می دهد تا به شکلی طبیعی ، از راه بینی نفس کشیده و هیچگونه ایراد غیر طبیعی در کانتور بینی مشاهده نشود. تغییرات ساختاری به گونه ای اجرا می شوند که یکپارچگی طبیعی بینی حفظ شود. این امر باعث می شود که ساختار بینی در سراسر طول عمر ، پایدار باقی بماند. طبیعی به نظر رسیدن بینی ، نکته کلیدی در جراحی بینی به فرم طبیعی است. دکتر امیررضا معتبر بهترین جراح بینی تهران ، در طول اجرای اصلاحات ، بر روی هارمونی بینی ، بسیار تمرکز می کند. بر خلاف تصور بسیاری از بانوان ، هدف از جراحی بینی طبیعی ، خلق یک بینی بی عیب و نقص و کامل نیست ، بلکه هدف ، رفع ایرادات و خلق بینی است که در تناسب و هارمونی کامل با صورت بوده و برازنده صورت بیمار باشد. بینی جدید شما ، دیگر در مقایسه با سایر بخش های صورت تان ، بدشکل و نامتناسب به نظر نمی رسد.

چرا برخی بیماران ، جراحی بینی طبیعی را بر می گزینند ؟

دلایل متعددی وجود دارد که افراد را به انتخاب رینوپلاستی طبیعی ترغیب می کند. بسیاری افراد با هدف برخورداری از یک بینی طبیعی وارد مشاوره با پزشک خود می شوند. آنها از اندازه ، شکل یا ظاهر بینی خود ناراضی هستند و از طرفی نمی خواهند بینی آنها بعد از جراحی ، تا حدی تغییر کند که قرار گرفتن آن تحت عمل بینی ، آشکار باشد. تخصص پروسیجر بدون اسکار دکتر معتبر ، بهترین جراح زیبایی تهران ، گزینه بسیار عالی برای تضمین رینوپلاستی طبیعی است. مسیر عمده انتخاب جراحی بینی طبیعی از سوی برخی بیماران ، علل زیر می باشد :

  • جبران آسیب های اکتسابی وارده به بینی
  • رفع نقص های مادرزادی در بینی
  • بهبود تنفس و اجتناب از گرفتگی بینی ( علت رایج برای بسیاری از ورزشکاران )
  • درمان نقص های بر جای مانده از عمل بینی اولیه ناموفق به دست جراحی که از تجربه سطح بالایی برخوردار نبوده است.

سوالات رایج درباره رینوپلاستی طبیعی

در مسیر جستجو برای قرار گرفتن تحت عمل بینی ، سوالاتی برای بخش عمده ای از بیماران در خصوص چگونگی یافتن بهترین جراح بینی که بتواند پروسیجرهای رینوپلاستی را به طبیعی ترین شکل ممکن انجام دهد ، مطرح می شود. اگر شهروند تهرانی هستید ، این سوال به شکل بهترین جراح بینی طبیعی در تهران کیست ، در ذهن شما شکل می گیرد. بهترین توصیه دکتر امیررضا معتبر ، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی تهران ، به همه شما بیماران داوطلب جراحی بینی ، مشاهده عکس های قبل و بعد از جراحی بینی طبیعی است. می توانید در سایت پزشک بالقوه خود گالری عکس های قبل و بعد از جراحی سایر بیماران را مشاهده کنید. به این ترتیب ، می توانید نتیجه جراحی بینی به فرم طبیعی را در بینی هایی که قبل از عمل ، شبیه بینی شما بوده اند ، مشاهده کنید. در طول جلسه مشاوره ، پزشک به طور کامل معنی طبیعی بودن بینی را برای شما تشریح می کند. طبیعی بودن بینی برای صورت هر بیمار ، تعریف متفاوتی دارد و یک پزشک خوب با توجه به متفاوت بودن سطح درک بیماران ، با جزئیات و به زبانی ساده و صبورانه ، دقیق ترین و ملموس ترین تعریف از جراحی بینی طبیعی را به بیمار خود ارائه می دهد.

مروری بر فرایند جراحی بینی طبیعی

رینوپلاستی طبیعی ، از طریق برش های دقیق و تراش هایی ماهرانه ، ساختار پایه بینی را تغییر داده و در نتیجه شکل ظاهری آن را نیز عوض می کند. بخش های تاثیر گرفته از فرایند عمل بینی طبیعی ، شامل بخش های زیر می باشد :

  • بافت بینی
  • استخوان های بینی
  • غضروف بینی ، خصوصاً غضروف های لترال فوقانی ( بخش میانی بینی ) و غضروف های لترال تحتانی (نزدیک به سوراخ های بینی )

قبل از جراحی بینی طبیعی ، برای اطمینان از احساس راحتی شما در طول روند رینوپلاستی ، از بیهوشی استفاده می شود. انتخاب نوع بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی ، در طول جلسه مشاوره ، مورد بحث قرار می گیرد. پزشک ، در خصوص این موضوع که کدام نوع بیهوشی برای تان مناسب است ، با شما گفتگو خواهد کرد.

تکنیک جراحی بینی طبیعی اسکارلس

در این مرحله ، جراحان ، دو دستاورد را برای دستیابی به ساختار داخلی بینی ، و اجرای تغییرات مورد نیاز ، مورد استفاده قرار می دهند. این دستاورد ها شامل جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته می باشد. در فرایند جراحی بینی به روش بسته ، برش ها تماماً در داخل بینی ایجاد می شوند. این امر باعث می شود که بعد از جراحی ، هیچ جای زخمی در بینی برجای نماند. پزشک ، رینوپلاستی اسکارلس را در طی فرایند جراحی بینی طبیعی با تکنیک بسته اجرا می شود ، انجام می دهد. در پروسیجر بسته ، برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند تا این اطمینان حاصل شود که هیچ جای زخم آشکاری بعد از جراحی بر جای نخواهد ماند. به این ترتیب ، طبیعی ترین نتیجه از درمان ، حاصل می شود.

جراحی بینی طبیعی ، یک اثر هنری

جراحی بینی طبیعی ، یک فرایند ظریف و حساس می باشد که در آن ، علاوه بر خلق زیبایی های ظاهری ، عملکرد بینی نیز بهبود پیدا می کند. با توجه به اینکه بینی ها دارای شکل ها و اندازه های مختلفی هستند و نتیجه به دست آمده در هر بیمار ، منحصر به فرد به خود اوست ، پزشک از دستاوردی ظریف برای هر مورد ، استفاده می کند. در زیر ، برخی از مثال ها در این خصوص ، ذکر شده است :

در بیمارانی که بینی بسیار بزرگی دارند ، غضروف اضافی به یک روش استراتژیک برداشته می شود. در برخی بیماران ، یک سپتوم کج ، مشکل موجود در بینی می باشد. این زمانی رخ می دهد که سپتوم بینی ، دیواره نازک غضروفی جدا کننده دو سوراخ بینی ، کج و خارج از تنظیم باشد. کج بودن سپتوم ، باعث بروز مشکلاتی در تنفس ، خونریزی بینی ، یا احساس درد در صورت می شود. سپتوم بینی با قرار گرفتن در موقعیت نرمال ، شکل ظاهری بهتری را در بینی خلق کرده و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر معتبر

 

دکتر معتبر چگونه با رینوپلاستی طبیعی ، زیبایی شما را به شکلی طبیعی بهبود می بخشد ؟

تکنیک ویژه دکتر معتبر ، بهترین جراح پلاستیک تهران ، از رینوپلاستی طبیعی ، دارای جنبه های محصر به فرد خاصی می باشد که آن را به یک راه حل ویژه برای بیماران جویای بهبود در شکل ظاهری بینی ، تبدیل کرده است.

حفظ موقعیت آناتومیکی طبیعی

برخی جراحان به طور کلی به گرافت های نوک بینی تکیه می کنند و نوک بینی تیز را در طول فرایند جراحی بینی طبیعی ، خلق می نمایند. کاهش بیش از حد غضروف می تواند باعث ایجاد یک بینی نامتقارن یا بهم خوردگی تعادل در شکل طاهری بینی شود. یک جنبه الزامی در پروسیجر رینوپلاستی طبیعی ، به حداقل رساندن گرافت های نوک بینی و حفظ غضروف کافی برای حفظ موقعیت آناتومیکی نرمال در بینی و به حداقل رساندن عدم تقارن در بینی می باشد.

جلوگیری از نشان داده شدن بیش از حد سوراخ های بینی

نشان داده شدن یا دیده شدن بیش از حد سوراخ های بینی زمانی اتفاق می افتد که نوک بینی ، بیش از حد بالا کشیده شود. در برخی موارد ، تورم بعد از جراحی بینی بنا به علل موقتی باعث دیده شدن سوراخ های بینی می شود. دستاورد جراحی بینی طبیعی ، از مانورهای متعددی برای اجتناب از بروز این تاثیر با هدف خلق یک نتیجه فوق العاده ، استفاده می کند.

الویت دادن به پیشگیری از شکل گیری اسکار

برش های داخلی ایجاد شده در بینی در مقایسه با برش خارجی ، دارای سرعت بهبود بیشتری می باشند. بعلاوه ، با توجه به اینکه بیشتر برش ها در مخاط بینی ایجاد شده و در رینوپلاستی به روش باز ، تنها یک برش خارجی در موقعیت استراتژیک در ستونچه بینی ایجاد می شود ، امکان ایجاد بافت اسکار ، خصوصاً در صورت اجرای فرایند جراحی به دست یک جراح بینی خوب در تهران ، بسیار ضعیف یا حتی صفر است.

حفظ یکپارچگی ساختاری

همانطور که پیشتر ذکر شد ، تکنیک پیشرفته و سطح بالایی در جراحی بینی طبیعی به کار گرفته می شود که ساختار طبیعی بینی را به شکلی بسیار پایدار در سراسر عمر ، حفظ می کند. پزشک تمام تلاش خود را می کند تا یکپارچگی طبیعی کاملاً حفظ شود.

نکات طلایی در خصوص دستیابی به شکل ظاهری طبیعی با جراحی بینی طبیعی

در دستان یک متخصص و جراح رینوپلاستی با تجربه ، شما می توانید به این اطمینان خاطر دست پیدا کنید که یک جراحی بینی طبیعی با کیفیت ، با مطالعه دقیق و آمادگی کامل ، محقق می شود. البته ، لازم است اقداماتی از سوی شما برای تضمین پیشرفت فرایند در مسیری موفقیت آمیز ، انجام شود. بعلاوه ، انتظارات شما باید متناسب با آنچه در طول اجرای فرایند ، قابل حصول است ، منطقی باشد.

درک زیبایی های صورت

داشتن یک هدف زیبایی بعنوان یک مرجع برای ترسیم طرح درمان برای اجرای جراحی بینی طبیعی ، بسیار حائز اهمیت است. یک درک روشن از ویژگی های زیبایی صورت به شما کمک می کند تا تغییراتی را که برای بینی شما مناسب است ، مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که هدف جراحی زیبایی بینی طبیعی ، خلق یک بینی جذاب از نظر زیباشناختی است که با بقیه ویژگی های صورت شما در هماهنگی باشد.

مشاهده عکس های قبل و بعد

یک روش برای تشخیص انتخاب جراح بینی خوب ، مشاهده عکس های قبل و بعد سایر بیماران جراحی شده به دست جراح بالقوه تان می باشد. این عکس ها را با دقت مرور کنید تا ببینید که آیا با اهداف شما هماهنگ هستند یا خیر. همچنین اقدام به شما کمک می کند تا ببینید که آیا نتایج نهایی خلق شده ، رضایت بخش هستند یا خیر. به طور کلی ، توجه به ویژگی های صورت و شکل بینی قبل از عمل و مقایسه آن با ویژگی های بینی و صورت خودتان ، می تواند پیش فرض خوبی را ارائه دهد.
اهداف و انتظارات خود را با جراح بینی ، مورد بحث قرار دهید. جلسه مشاوره ، فرصتی برای بحث درباره اهداف زیبایی بوده و موقعیتی برای پزشک و بیمار برای درک بهترین مسیر تحقق این هدف است. از این فرصت بعنوان فرصتی برای شناسایی آناتومی کامل بینی ، تناسب آن با سایر بخش های صورت و به طور کلی ، رینوپلاستی نگاه می شود.

بایدها و نبایدهای جراحی بینی طبیعی موفق

برای رسیدن به بهترین نتایج بدون عوارض آزار دهنده ، اقدامات آمادگی قبل از جراحی بینی طبیعی مورد نیاز می باشد :
یک ماه قبل از جراحی بین طبیعی :

  • از نوشیدن الکل و استعمال سیگار خودداری کنید.
  • این کار باید حداقل یک ماه قبل از پروسیجر انجام شود. الکل می تواند سیستم بدن را برای مدت زمان طولانی مختل نموده و از عملکرد مکانیسم طبیعی بهبود ، جلوگیری می کند. به همین ترتیب ، نیکوتین گردش خون را کاهش داهد و فرایند بهبود زخم های جراحی را کاهش می دهد.

دو هفته قبل از جراحی بینی طبیعی :

  • اشعه های ماوراء بنفش خورشید ، سلول های پوست را از بین می برد. این امر بر روی ریکاوری ، تاثیر منفی می گذارد. حتماً مراقب باشید باشید که تا حد امکان ، از قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب خودداری کنید. بعنوان بخشی از مراقبت قبل از جراحی بینی طبیعی ، در زمان ترک منزل ، ازکرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از مصرف برخی داروها خودداری کنید.
  • داورهایی که باید از آنها اجتناب کنید ، شامل ایبوپروفن ، ناپروکسن و آسپرین و نیز داروهای گیاهی و مکمل ها می باشد. قبل از جراحی ، پزشک تغییراتی را در داروهای مصرفی ایجاد می کند.
  • مصرف قهوه را متوقف کنید.
  • بیماران باید حداقل دو هفته قبل از جراحی ، از مصرف کافئین خودداری کنند. کافئین بعنوان یک محرک طبیعی ، باعث افزایش فشار خون و بروز مشکلاتی در موفقیت جراحی بینی طبیعی می شود.
  • از یکی از اعضای خانواده برای بازگرداندن شما به منزل بعد از تکمیل فرایند جراحی ، هماهنگی های لازم را به عمل آورید. بعد از پروسیجر ، اجازه رانندگی به شما داده نمی شود و باید استراحت کنید.
  • از نوشیدن و خوردن اجتناب کنید.
  • برای حداقل 12 سعت قبل از جراحی ، از خوردن و نوشیدن از جمله آب اجتناب کنید. هدف ، اجتناب از بروز عوارض جانبی ناشی از داروی بیهوشی است.