دلایل جراحی بینی

در مطالب قبلی درباره جراحی بینی و بهترین جراح بینی صحبت کردیم در ادامه میخواهیم درباره دلایل جراحی زیبایی بینی صحبت کنیم.

برای یک لحظه در مورد بینی خود فکر کنید. بینی را می توان اصلی ترین عضو صورت دانست زیرا در مرکز چهره قرار دارد. ولی این را هم لازم است بدانید هیچ کسی از لحاظ ظاهر کامل و بی نقص نیست حتی بازیگران هالیوود هم ممکن است در ظاهر و صورت خود نقص هایی هر چند کوچک داشته باشند.
در عصر حاضر جراحی بینی در تمام جوامع بشری افزایش یافته است که دلیل بخشی از آن مرتبط با تصادفات و وارد شدن آسیب به ساختار بینی می باشد که در این زمان بسیاری از افراد ترغیب به انجام رینوپلاستی می شوند. اما حوادث و تصادفات تنها دلیل برای جراحی زیبایی بینی نیست و جراحان پلاستیک و متخصصین گوش و حلق و بینی هر سال صدها هزار نفر را در سرتاسر دنیا عمل جراحی می کنند.

در این مقاله به سه دلیل عمده برای جراحی بینی می پردازیم پس با ما همراه باشید.

1- بینی شما برای علل پزشکی اصلاح می شود.

سپتوم یا انحراف تیغه بینی مشکلی است که باعث ایجاد مشکل در تنفس بینی می شود که گاهی اوقات این مشکل به علت سینوزیت یا عفونت های سینوسی ایجاد می شود. همچنین این مشکل معمولا در یک طرف بینی رخ می دهد.
بنابراین برای رفع این مشکل نیاز است عمل سپتوپلاستی انجام شود که مشکلات تنفسی در بیمار برطرف شوند. سپتوپلاستی معمولا در افراد زیر 11 سال انجام نمی شود. پس از انجام سپتوپلاستی بیمار به راحتی از هر دو طرف بینی نفس می کشد علاوه بر آن فرد دیگر شب ها خروپف نمی کند.

2- بینی شما در حادثه آسیب دیده است.

گاهی بینی افراد ممکن است در حین ورزش یا تصادفات اتومبیل دچار آسیب و شکستگی شود که با درمان و جراحی به موقع می تواند این مشکلات برطرف شوند. در این حالت جراح بینی، استخوان بینی را در موقعیت صحیح خود قرار می دهد و معمولا
پس از دو هفته بهبود حاصل می شود البته به شرطی که درمان سریع صورت گیرد.

3- شما جراحی بینی را برای دلایل زیبایی انتخاب می کنید.

بینی شما از برجسته ترین ویژگی های صورت شماست. گاهی بینی دچار کجی است و نیاز است صاف شود یا ممکن است بینی شخصی بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد که در این صورت رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی بسیار کارآمد می باشد. همچنین زیبایی بینی و تناسب آن با سایر اجزای صورت می تواند موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد شود پس بهترین انتخاب است.

ما در این پست چند مورد از دلایل جراحی زیبایی بینی را ذکر کردیم ولی نکته بسیار مهم این است که باید به خاطر اهمیت جراحی بینی همواره در انتخاب پزشک دقت کرده و بهترین جراح بینی را برای عمل بینی خود انتخاب کنیم.

دکتر معتبر بهترین جراح بینی