درمان خط زیر چشم برای از بین بردن شیار اشکی در زیر چشم انجام می شود ، گود شدن و تیرگی زیر چشم دلایل زیادی دارد که بسیاری از علل بروز آن موقتی هستند و با بر طرف شدن علت اولیه این حالت بر طرف می شود .مواردی از قبیل خستگی ، مصرف دخانیات ،بی خوابی ،کمبود آب بدن و سوء تغذیه جزو این موارد می باشند ،با این وجود در بعضی از موارد استعداد ژنتیک وجود داشته و فتق چربی در زیر پلک و تحلیل چربی در ناحیه گونه و بعلاوه تاثیر مهار کننده رباط زیر چشمTear Tough ligament موجب می شود که یک فرورفتگی به شکلV در این ناحیه ایجاد شود و در بسیاری از موارد صرفا با سابسیژن و آزاد کردن نسبی این رباط تیرگی و فرو رفتگی بر طرف می شود و در موارد عمیق تر کوکتل های مخصوص مزوتراپی و یا پر کننده های بافتی در این ناحیه تزریق می شود.
گودی زیر چشم مشکل رایجی است که اغلب از آن به عنوان چشم های خسته یاد می شود. اگرچه ممکن است گودی زیر چشم در نتیجه پیری پوست باشد و می تواند زنان و مردان در تمام سنین را به دلایل مختلف را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس نظر متخصصان گودی زیر چشم ممکن است دلایل مختلفی از جمله پیری صورت، سبک زندگی و دلایل دیگر باشد که در این مطلب به بررسی دلایل و روش های درمان آن می پردازیم.
تزریق ژل هیالورونیک اسید
در صورتی که سیاهی و تیرگی دور چشم، بر اثر نازک بودن پوست یا کمبود حجم چربی و بافت زیر پوست در ناحیه زیر چشم و گونه باشد، از روش تزریق ژل هیالورونیک اسید برای رفع سیاهی دور چشم استفاده می‌شود. رستییلین (Restylane) پرکارباردترین ژل هیالورونیک اسید است که برای جبران حجم از دست رفته در ناحیه زیر چشم و بالای گونه استفاده می‌شود.
تزریق چربی
تزریق چربی زیر چشم مانند روش تزریق ژل است، با این تفاوت که در این روش چربی خود بیمار که از یک ناحیه دیگر از بدن او گرفته شده است، در زیر چشم تزریق می‌شود. روش تزریق چربی دور چشم در مواردی توصیه می‌شود که سیاهی و تیرگی زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست و کم بودن حجم چربی و بافت زیر پوست باشد.