از جمله جراحی های محبوب در بین بانوان جراحی لیفت برزیلی باسن می باشد که در آن از چربی های خود فرد برای رسیدن به باسنی گردتر و پرتر استفاده می شود. دکتر امیررضا معتبر ، بهتین جراح پلاستیک تهران ، در عمل های جراحی برای بزرگ کردن باسن از دو روش پروتز باسن یا تزریق چربی استفاده می کند. لیفت باسن برزیلی نیز با تزریق چربی و کانتور کفل ، موجب خوش فرم شدن باسن می شود. داشتن باسن خوش فرم می تواند موجب جذابیت اندام زنانه خانم ها شود و اعتماد به نفس را در آن ها افزایش دهد.

 

لیفت برزیلی باسن - دکتر معتبر

تکنیک انجام لیفت برزیلی باسن یا تزریق چربی به باسن

با استفاده از لیپوساکشن چربی های مورد نیاز از شکم و پهلو ها برداشته می شود و سپس آن را به باسن تزریق می کنند تا اندام فرمی به شکل ساعت شنی پیدا کند. بعد از تزریق ، باسن گردتر و برآمده تر می شود. در تکنیک لیفت برزیلی باسن علاوه بر بهبود و تغییر فرم باسن ، کل کمر و باسن را با کانتور تغییر شکل می دهند. معمولا تزریق چربی از پروتز و یا ایمپلنت ها بهتر می باشد زیرا طبیعی بوده و انجام آن راحت تر می باشد. این نوع جراحی روشی عالی برای خانم هایی است که به دنبال بهبود اندازه و فرم باسن خود هستند و می خواهند در بدن تقارن ایجاد کنند.

لیفت برزیلی باسن چگونه انجام می شود ؟

در انجام این عمل با برجسته سازی و تقویت شکل باسن موجب بهبود شکل ظاهری کل کمر و باسن می شوند. در ابتدا نواحی اطراف باسن را با لیپوساکشن کانتور می کنند ، همین عمل موجب می شود باسن برجسته تر جلوه کند. لازم است بافت های چربی به نحوی ظریف جمع آوری شود که آسیبی یه سلول های چربی وارد نشود و انسجام این سلول ها حفظ شود. معمولا برای کیفیت بیشتر چربی ها دو قسمت از بدن را لیپوساکشن می کنند. برای برداشتن چربی ها اغلب از چربی های جمع شده در شکم ، پهلو و ران ها استفاده می کنند. این چربی ها با استفاده از دستگاه های مخصوص تصفیه می شوند و مجدد به باسن تزریق خواهند شد.

مزایا و معایب لیفت برزیلی باسن

مزایا

  • لیفت برزیلی باسن نتایج بسیار طبیعی را به همراه دارد.
  • این روش موجب کاهش چربی های اضافی در قسمت کمر ، پهلو و فرم دهی این نواحی می شود.
  • نتایج این روش به دلیل استفاده از تزریق چربی های بدن بسیار طولانی است.
  • به دلیل استفاده از چربی های بدن خود فرد ، احتمال حساسیت و یا پس زدگی وجود نخواهد داشت.
  • اگر چربی به زیر پوست تزریق شود ، این روش کاملا ایمن و بی خطر خواهد بود.
  • زخم های این روش سطحی بوده و شامل بریدگی های کوچکی است که در اثر لیپوساکشن به وجود آمده است.
  • رضایت بالای مراجعه کنندگانی که از این روش زیبایی استفاده کرده اند.

معایب

  • بهبودی کامل بعد از این عمل تا 6 هفته زمان نیاز دارد. لازم است از نشستن و یا انجام فعالیت هایی که به باسن به صورت مستقیم فشار می آورد تا 2 هفته پرهیز شود.
  • نتایج این عمل در افراد مختلف متفاوت می باشد. حدود 40 درصد از چربی هایی که تزریق می شود در 4 ماه اول به صورت طبیعی توسط بدن جذب خواهد شد.
  • ممکن است در برخی افراد برآمدگی ، فرورفتگی یا افتادگی هایی ایجاد شود که فرد مجبور به انجام جراحی مجدد شود تا بتواند به نتایج چشمگیرتری دست پیدا کند.

 

لیفت برزیلی باسن - دکتر معتبر

کاندیدای مناسب لیفت برزیلی باسن

  • اگر وزن متناسب و ثابتی دارید و چربی های کافی برای برداشتن و تزریق به باسن دارید، می توانید کاندید مناسبی برای این روش باشید.
  • افراد لاغر لازم است قبل از انجام این عمل با رعایت سبک زندگی سالم و ورزش کردن 5 تا 10 کیلو وزن اضافه کنند تا چربی به اندازه کافی برای تزریق و انتقال وجود داشته باشد.
  • اگر سیگاری هستید ، ابتدا لازم است حداقل 4 هفته سیگار را ترک کنید و سپس اقدام به انجام این عمل لیفت باسن برزیلی نمایید. سیگار کشیدن ممکن است مشکلات بسیاری را برای شما به وجود بیاورد.

چه مقدار چربی در طول لیفت برزیلی منتقل خواهد شد ؟

مقدار چربی که به طور امن می تواند انتقال پیدا کند بعد از معاینه توسط بهترین جراح لیفت برزیلی باسن در تهران ، مشخص می شود. زیرا این مقدار به ظرفیت بافت نرم باسن ، اندام و همچنین اهداف شما بستگی دارد. در بیشتر افراد حداقل 250 تا 300 سی سی برای هر طرف باسن برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که بیان شد بعد از تزریق مقدار زیادی از چربی ها توسط بدن جذب می شوند و یا سلول های چربی زنده باقی نمی مانند به همین علت بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا چربی بیشتری تزریق شود. اما برخی از پزشکان با تزریق بیش از حد چربی مخالف هستند و معتقدند تزریق زیاد چربی می تواند موجب افزایش مرگ سلول های چربی شود. مقدار انتقال و تزریق در افراد مختلف متفاوت بوده و به حجم ناحیه گیرنده نیز بستگی دارد ؛ بنابراین نمی توان مقدار ثابتی را برای انتقال چربی مشخص نمود.

دوره نقاهت لیفت برزیلی باسن

  • دوره ریکاوری این عمل بین 2 تا 6 هفته می باشد. لازم است حتما به مدت 10 الی 14 روز استراحت داشته باشید. دوره بهبودی در هر فرد متفاوت می باشد. درد بعد از انجام این عمل بعد از 1 هفته تسکین پیدا می کند. برای کاهش و کنترل درد می توانید دستورالعمل های پزشک معالج خود را دنبال کنید.
  • پوست شما بعد از لیفت برزیلی باسن ممکن است حساس شود به همین علت نباید از یخ و یا تشک گرم استفاده نمایید ؛ زیرا احتمال سوختگی وجود دارد.
  • از ورزش کردن در ماه های اول اجتناب نمایید. بعد از این مدت نیز بهتر است در باشگاه زیاده روی نکنید و به خود فشار نیاورید. در شرایطی که بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در تهران ، اجازه داد ، می توانید از تمرین های ورزشی نظیر اسکوات ، لانگز برای بهبود نتایج کمک بگیرید.

چه زمان می توانید بنشینید ؟

لازم است حداقل به مدت 2 هفته بعد از جراحی لیفت برزیلی باسن در تهران ، از نشستن بر روی باسن خودداری نمایید تا در این زمان خون کافی برای پیوند چربی وجود داشته باشد. فشار ناشی از نشستن بر روی باسن می تواند در نتیجه تزریق چربی به باسن تاثیر گذار باشد و سلامت سلول های چربی را به خطر بیندازد و موجب مرگ آن ها شود ؛ زیرا تنها راه زنده ماندن سلول های چربی تصفیه شده ، رشد رگ های خونی می باشد. اگر به این نواحی باسن فشار وارد شود ، مواد مغذی به سلول ها نمی رسد در نتیجه رشد رگ های خونی اتفاق نمی افتد و سلول های چربی از بین می روند. بعد از 2 هفته با مشورت بهترین جراح لیفت باسن برزیلی در تهران ، می توانید بر روی بالش های مخصوص دوناتی شکل که وسط آن ها خالی است بنشینید تا فشار ناشی از نشستن به ران ها منتقل شود.

تا چه مدت بعد از لیفت برزیلی باسن لازم است گارمنت پوشید ؟

به منظور پیشگیری از کبودی ها و کمک به جمع شدن پوست های شل باسن توصیه می شود تا 6 هفته گارمنت را بپوشید. ممکن است برخی از پزشکان به منظور جلوگیری از عوارض جانبی این عمل ماساژ این نواحی را توصیه کنند. در انجام این ماساژها باید دقت شود. ماساژ دادن به اشتباه می تواند نتایج عمل را دچار تغییر کند.

چه زمان نتیجه لیفت برزیلی باسن مشاهده می شود ؟

بلافاصله بعد از انجام این عمل شاهد افزایش حجم باسن هستید. اما 4 ماه زمان نیاز است تا بتوانید نتیجه نهایی لیفت برزیلی باسن را مشاهده نمایید. بعد از 4 ماه ورم ناشی از جراحی و انجام لیپوساکشن در تهران کاهش پیدا می کند و با جذب 40 درصدی سلول های چربی منتقل شده به بدن نتیجه به خوبی قابل مشاهده می باشد. ممکن است برخی افراد بعد از مشاهده نهایی تمایل داشته باشند برای افزایش حجم مجدد لیفت برزیلی را انجام دهند. برای انجام مجدد این عمل لازم است به اندازه کافی چربی های اضافی داشته باشید.

ماندگاری لیفت برزیلی باسن چقدر است ؟

سلول هایی که بعد از 4 ماه زنده می مانند ، دائمی هستند. از مهم ترین نتایجی که موجب حفظ نتایج و ماندگاری بالای لیفت برزیلی می شود ، حفظ وزن ایده آل است. در شرایطی که کاهش وزن زیادی داشته باشید ، باسن شما کوچک می شود و افزایش وزن موجب تغییر در تناسب اندام ها خواهد شد.

هزینه عمل لیفت برزیلی

این عمل شامل سه فرآیند برداشت چربی ، آماده سازی چربی و تزریق به باسن می باشد. هرکدام این عمل ها بر حسب میزان حجم کاری که باید انجام شود ، هزینه های متفاوت و جداگانه ای دارد. بعد از معاینه توسط دکتر معتبر ، بهترین جراح و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تهران ، در جلسه مشاوره این هزینه مشخص خواهد شد.

عوارض جانبی لیفت باسن برزیلی

ممکن است لیفت برزیلی در مقایسه با سایر عمل های جراحی نظیر پروتز باسن خطرات کمتری را به همراه داشته باشد ، اما با این وجود این عمل نیز مانند هر عمل جراحی با عوارض جانبی همراه است که ممکن است برخی از آن ها بسیار جدی باشند. در ادامه به برخی از این عوارض اشاره شده است :

  • عفونت
  • باقی ماندن جای زخم
  • درد شدید
  • ایجاد توده هایی در زیر پوست به دلیل تزریق چربی یا نواحی که ساکشن انجام شده است
  • آمبولی چربی در قلب یا ریه

 

لیفت برزیلی باسن - دکتر معتبر

سوالات متداول در مورد لیفت برزیلی باسن

لیفت باسن با لیفت برزیلی باسن چه تفاوتی دارد ؟

در روش لیفت باسن با تغییر شکل و سایز باسن آن را برجسته تر می کنند و موجب جوان تر نشان دادن باسن از نظر ظاهری می شوند. انجام این جراحی می تواند شامل برداشتن پوست های اضافی و شل باشد. در حالی که برای لیفت برزیلی باسن از چربی های بدن برای فرم دهی و برجسته کردن باسن استفاده می شود ؛ بنابراین در این روش پوست های اضافی برداشته نمی شود و با تزریق به اندازه چربی می توان افتادگی و شل شدن پوست باسن را برطرف نمود.

آیا لیفت باسن برزیلی اندامی مانند ساعت شنی به من می دهد ؟

از آن جایی که از چربی های قسمت میانی و ران برای تزریق استفاده می شود می توان با انجام لیپوساکشن در این نواحی موجب لاغر شدن نواحی میانی بدن شد. اما با تزریق چربی ، باسن حجیم تر و گردتر می شود که مجموعه این عمل ها موجب می شود تا بدن فرمی شبیه به ساعت شنی پیدا کند.

در صورت داشتن سلولیت ، آیا لیفت برزیلی باسن این وضعیت را بدتر می کند ؟

لیفت برزیلی باسن به رفع فرورفتگی ها و گودی های باسن کمک می کند در نتیجه می تواند باعث بهبود سلولیت ها شود.

جای زخم ها در لیفت باسن برزیلی کجا هستند ؟

این برش ها به قدری کوچک هستند که قابل تشخیص نبوده و تنها برای انتقال چربی ها ایجاد می شوند. ممکن است چند برش میلی متری در میان چین و چروک هایی طبیعی پوست برای انتقال چربی ایجاد شود. می توانید از محصولات ترمیم کننده بعد از بسته شدن زخم ها استفاده نمایید تا هیچ اثری از آن باقی نماند. اما بهترین توصیه این است از مراقبت های بعد از عمل که توسط دکتر معتبر ، بهترین جراح باسن تهران ارائه می شود ، به منظور از بین بردن جای زخم ها استفاده نمایید.

لیفت باسن برزیلی در مقابل ایمپلنت های سیلیکونی ، باسن اسکالپترا و لیپوساکشن

امروز جراحی های زیبا سازی باسن ، در حال افزایش می باشد. روش ها و تکنیک های مختلفی برای کانتورینگ باسن وجود دارد. لازم است در جلسه مشاوره پیش از عمل ، با جراح پلاستیک خود در رابطه با روش های مختلف این جراحی صحبت کنید تا از بهترین روش برای رسیدن به فرم ایده آل شما استفاده شود.

  • فیلر زیبایی اسکالپترا : برای حجیم کردن پوست می توان از فیلر Sculptra استفاده نمود. اغلب از این فیلرها برای از بین بردن چین و چروک های پوست صورت استفاده می شود اما در برخی موارد در کنار لیفت برزیلی باسن ، برای دستیابی به نتیجه مورد نظر می توان از این فیلر استفاده نمود.
  • کاشت باسن سیلیکونی : در این روش از ایمپلنت های سیلیکونی برای حجم دهی و فرم دهی به باسن استفاده می شود. این روش از لیفت باسن برزیلی در تهران ، بسیار تهاجمی تر می باشد البته در مواردی ممکن است همزمان از هر دو این روش ها استفاده شود. استفاده از ایمپلنت ها در باسن ، خطر جابجایی و ترکیدگی دارد و ممکن است بعد از مدتی نیاز به انجام جراحی مجدد داشته باشید.
  • لیپوساکشن : در مواردی که فرد در ناحیه گلوتئال ، ذخیره چربی زیادی داشته باشد ، برای خوش فرم تر کردن باسن ، می توان چربی های اضافی را با لیپوساکشن خارج نمود. در این روش هدف اصلی حذف چربی های اضافی می باشد.

آیا نتیجه این عمل دائمی است ؟

به صورت کلی ماندگاری لیفت باسن برزیلی تا 20 سال دوام دارد. البته داشتن رژیم غذایی سالم به همراه ورزش و تحرک از عواملی است که بر ماندگاری و حفظ نتایج عمل لیفت برزیلی باسن تاثیر می گذارد. بعد از مدتی درصدی از چربی های تزریق شده به باسن جذب می شود و حدود 60 الی 85 درصد آن حفظ خواهد شد. ثابت نگه داشتن وزن از بهترین راه ها برای حفظ نتایج این پروسه زیبایی می باشد.