زمانی که پوست نواحی مختلفی از بدن مانند بازوها دچار افتادگی و شل شدگی می شود ، برای بسیاری از افراد از نظر ظاهری خوشایند نیست. خوشبختانه روش های متفاوتی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. شما می توانید با روش های جراحی لیفت بازو برای همیشه از افتادگی و شلی پوست بازوهای خود رها شوید و صاحب بازوهایی خوش فرم و جذاب شوید.با مراجعه به گالری تصاویر و یا صفحه اینستاگرام دکتر امیررضا معتبر می توانید با نمونه کارها و میزان موفقیت این عمل جراحی آشنا شوید. اگر ساکن تهران هستید ، می توانید برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در این زمینه به میرداماد مطب بهترین جراح و فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه نمایید.

 

لیفت بازو - دکتر معتبر

 

لیفت بازو چگونه انجام می شود ؟

برای انجام لیفت بازو ، لازم است بیمار تحت بیهوشی عمومی و یا موضعی قرار بگیرد. سپس برای کشیدن پوست اضافه بازو ، یک برش از داخل بازو و در قسمت زیر بغل تا آرنج ایجاد می شود. طول برش ایجاد شده به میزان پوستی که در حین لیفت باید برداشته شود ، بستگی دارد. البته این برش ممکن است در قسمت های مختلفی ایجاد شود که در ادامه توضیح می دهیم.

انواع برش در عمل لیفت بازو

  • ایجاد برش در قسمت پشت بازو
  • ایجاد برش در قسمت داخلی بازو

مزایای لیفت بازو چه می باشد ؟

دکتر معتبر مزایای لیفت بازو را چنین بیان می کند :

  • چربی های موضعی موجود در بازوها برطرف می شود.
  • بازوها خوش فرم تر و جذاب تر می شود.
  • افتادگی و شلی بازو از بین می رود.
  • بهبود سلامتی به دلیل حذف چربی های اضافی و کاهش وزن
  • شرایط بهتری برای انجام فعالیت های فیزیکی مهیا می شود.
  • افزایش اعتماد به نفس
  • پوشیدن لباس مورد علاقه

بهترین روش لیفت بازو

جراحی لیفت بازو از بهترین روش های از بین بردن چربی و پوست های اضافی بازو می باشد. در این روش چربی های اضافی خارج می شود و پوست اضافی نیز برداشته می شود به این ترتیب بازوها فرم بهتری پیدا می کنند. برای انجام این جراحی و دریافت بهترین نتایج توصیه می شود به بهترین جراح و متخصص زیبایی در تهران مراجعه کنید.

نحوه عمل لیفت و لیپوساکشن بازو

لیفت و لیپوساکشن بازو ، می تواند با داروی بیهوشی و یا بی حسی موضعی انجام شود. بیمار هیچ گونه دردی را در هنگام جراحی احساس نخواهد کرد. در لیپوساکشن بازو یک برش 3 میلی متری در قسمت پشت و بالای آرنج ایجاد می شود و چربی های اضافی در محل بازو را از طریق ساکشن بازو ، خارج می کنند.

 

لیفت بازو - دکتر معتبر

 

جراحی لیفت بازو به چه صورتی انجام می شود ؟

در روز جراحی لیفت بازو ، ابتدا پزشک بر روی بازو علامت هایی می زند تا محل ایجاد برش ها مشخص شود. این برش ها اغلب در داخل و یا پشت بازوها ایجاد می شوند. نوع دیگری از برش وجود دارد که از زیر بغل تا بالای آرنج ایجاد می شود. محل ایجاد برش با توجه به میزان افتادگی و نوع پوست بازو ، توسط جراح مشخص می شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. بعد از انتخاب محل ایجاد برش ، بیمار تحت بیهوشی قرار می گیرد و برش مورد نظر بر اساس علامت هایی که روی پوست زده شده است ، ایجاد می شود. سپس چربی های اضافی خارج شده و پوست بازو کشیده می شود تا بازو خوش فرم و سفت تر دیده شود. در انتها با بخیه های مناسبی این برش ها بسته می شود.

انجام همزمان لیفت و لیپوساکشن بازو

در مواردی که حجم چربی های انباشته شده در بازو زیاد باشد ، پزشک توصیه می کند برای رسیدن به نتیجه مطلوب این دو عمل به صورت همزمان انجام شود ؛ زیرا با ساکشن می توان حجم زیادی از چربی را خارج کرد اما در نهایت پوست دچار افتادگی بیشتری می شود ، در حالیکه با جراحی لیفت می توان پوست های اضافی را نیز برداشت. اما برداشتن حجم زیاد چربی در این روش ممکن نیست و موجب می شود ترمیم بازوها به صورت کامل با مشکل رو به رو شود. به همین علت بهترین روش در مواردی که حجم کیسه های چربی در بازو زیاد است ، انجام همزمان لیفت و لیپوساکشن بازو می باشد. نتایج همزمان این دو عمل ، بسیار رضایت بخش است.

عوارض لیفت بازو

  • خون ریزی شدید
  • باقی ماندن جای بخیه و یا اسکار
  • جمع شدن مایعات
  • آسیب دیدن رگ های خونی ، اعصاب عبوری و یا ماهیچه ها
  • از بین رفتن بافت های چربی
  • همچنین ممکن است برخی افراد به داروی بیهوشی حساسیت داشته باشند.

البته مواردی که ذکر شد ، بسیار نادر است. همانطور که قبلا اشاره شد ، با مراجعه به بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در تهران می توانید احتمال بروز این عوارض را تا حد زیادی کاهش دهید.

دوران نقاهت بعد از جراحی لیفت بازو

دوره نقاهت عمل لیفت بازو ، در بهبودی و رسیدن به نتیجه موفقیت آمیز بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در ادامه چند مورد از توصیه دکتر معتبر ، بهترین فوق تخصص پلاستیک و زیبایی در تهران بیان شده است :

  • می توانید از گن های فشاری با مشورت پزشک برای کاهش تورم و التهابات استفاده نمایید.
  • ممکن است در برخی موارد از لوله های موقت یا درن ، برای خارج شدن ترشح و خون های اضافه استفاده شود که در اینصورت باید مراقب این لوله باشید.
  • مراقبت ها و توصیه های پزشک خود بعد از انجام جراحی را جدی بگیرید.
  • انجام مراقبت ها از بروز بسیاری عوارض جلوگیری می کند و موجب می شود زخم ها با سرعت بیشتری ترمیم شوند.
  • در زمان های مشخص شده برای انجام معاینات به پزشک مراجعه نمایید.
  • از مصرف سیگار و سایر دخانیات خودداری کنید ، چرا که روند ترمیم زخم ها را کاهش می دهد و موجب افزایش بروز عفونت و ایجاد اسکار می شود.
  • بعد از 2 هفته می توانید به محل کار خود باز گردید.
  • اگر دچار درد و یا مشکل حرکتی هستید ، لازم است حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بعد از 6 هفته می توانید با مشورت پزشک فعالیت ها روزانه خود را انجام دهید.
  • نوشیدن آب و مایعات فراوان توصیه می شود.

هزینه جراحی لیفت بازو

هزینه جراحی لیفت بازو بر اساس دستمزد جراح ، هزینه بیهوشی و دیگر هزینه های متفرقه ، تعیین می شود. برای اطلاع از هزینه جراحی لازم است با بهترین جراح پلاستیک تهران مشورت نمایید.

 

کاندیدای مناسب عمل لیفت بازو

  • افرادی که به دلیل افزایش سن دچار شلی و افتادگی بازوها شده اند.
  • افرادی که اضافه وزن قابل توجهی ندارند و وزن آن ها نسبتا ثابت است.
  • افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند ؛ زیرا مشکلات پزشکی موجب افزایش خطر جراحی می شود و یا در ترمیم زخم ها اختلال ایجاد می کند.
  • عدم مصرف سیگار و الکل
  • داشتن انتظارات مثبت و معقول
  • افرادی که بزرگ بودن بازوهای آن ها مانع از پوشیدن هر نوع لباسی می شود.
  • افرادی که از ظاهر و افتادگی بازوهای خود رضایت ندارند.

 

لیفت بازو - دکتر معتبر

 

سوالات متداول در مورد جراحی لیفت بازو

در ادامه تلاش کرده ایم به بیشترین سوالاتی که مراجعین در جلسه مشاوره با دکتر امیر رضا معتبر ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران در خصوص لیفت بازو ، مطح می کنند ، پاسخ دهیم :

چه مقدار پوست در زمان جراحی لیفت بازو برداشته می شود ؟

میزان پوستی که در این جراحی برداشته می شود ، به میزان افتادگی پوست بیمار بستگی دارد. برداشتن بیش از اندازه پوست می تواند منجر به جدا شدن لبه های پوستی شود و فشار زیادی را بر روی پوست ایجاد کند. به همین دلیل میزان پوستی که در لیفت بازو برداشته می شود ، بسیار حائز اهمیت است.

آیا از درن بعد از جراحی لیفت بازو استفاده می شود ؟

ممکن است برخی پزشکان از درن در هر بازو برای تخلیه خون های اضافی و ترشحات استفاده کنند. استفاده از درن موجب می شود تورم کاهش پیدا کند و بهبودی سریع تر اتفاق بی افتد. بعد از 3 الی 4 روز درن برداشته می شود.

بعد از انجام این جراحی از چه نوع پانسمانی استفاده می شود ؟

برای جلوگیری از باقی ماندن جای زخم ها ، بخیه ها به صورت مخفی زده می شوند. سپس به وسیله گاز آغشته به آنتی بیوتیک و باند استریل محل جراحی را پوشش می دهند.

چگونه بدانم که که لیپوساکشن به تنهایی کافی است یا باید لیفت بازو هم انجام دهم ؟

باید گفت به میزان کیفت پوست و میزان چربی پوست بستگی دارد. برای مثال افرادی که کاهش وزن شدیدی داشتند و پوست آن ها خاصیت ارتجاعی ندارد ، پاسخ مناسبی را از لیپوساکشن دریافت نمی کنند ؛ زیرا این بیماران علاوه بر تخلیه چربی ، نیاز به برداشتن پوست های اضافی دارند که با انجام جراحی لیفت بارو امکان پذیر است. بیمارانی که پوست اضافی و ترک پوستی ندارند ، همچنین پوست آن ها کیفیت مطلوبی دارد ، کاندید مناسبی برای لیپوساکشن هستند و نیازی به انجام همزمان جراحی لیفت ندارند. با این حال برای اطلاع دقیق بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. بعد از انجام معاینات و بررسی افتادگی و نوع پوست ، پزشک بهترین روش را برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، پیشنهاد می کند.

آیا پوست بازو بعد از جراحی لیفت و لیپوساکشن بازو محکم می ماند ؟

به دلیل افزایش سن و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و هم چنین افزایش و کاهش وزن ، احتمال افتادگی پوست بازو وجود دارد.

چه کاری انجام دهیم تا جای زخم بعد از عمل کاهش پیدا کند ؟

معمولا برای کاهش جای زخم ، از بخیه های جذبی استفاده می شود. جای بخیه ها به مرور بعد از 2 هفته محو می شود. برای باقی نماندن جای زخم لازم است از مواد غذایی مفیدی استفاده کنید و سیستم ایمنی خود را بالا ببرید. پروتئین ها و ویتامین C می تواند در ترمیم زخم ها کمک کننده باشد. همچنین می توانید با مشورت پزشک از کرم های ترمیم کننده پوستی استفاده کنید تا هیچ گونه جای زخمی در بازوها دیده نشود.

آیا عمل جراحی لیفت بازو درد دارد ؟

بی حسی موضعی که در این عمل مورد استفاده قرار می گرد تا حد زیادی درد را کاهش می دهد و به کاهش کبودی و خون ریزی کمک می کند. همچنین بعد از عمل برای کنترل و تسکین درد مسکن تجویز می شود. این درد بعد از گذشت چند از بین رفته و دیگر نیازی به مصرف مسکن نیست.